אתר מהיר יותר

חנות אינטרנטית למוצרים אורגניים, היא בוודאי בין סוגי החנויות הפופולאריים ביותר כיום. מי שמתעניינים במוצרים כאלה, הם קהל לקוחות אשר פעמים רבות יש לו את התקציב לרכוש בתדירות גבוהה. יש להם גם את העניין המתמיד במוצרים מיוחדים, כולל חדשים, לצד הנכונות להזמין אותם מרחוק. אבל בעוד שאתר איכותי בתחום זה עשוי להיות מצליח מאוד אצל הקונים, ישנה נקודה אחת קריטית – המהירות. אתר שלא יהיה יעיל מספיק מהיבט זה, לא יצליח ביחס למתחריו. וכמו שאומרים, המתחרים נמצאים רק "במרחק קליק עכבר" מכם. אז מה עושים?

מגוון שיטות

יש כיום מגוון שיטות טכניות אמינות, לטפל בנושא זה. ראשית, ישנן דרכים למדידת מהירות האתרים. שנית, ישנו ידע מצטבר לגבי המהירויות הרצויות. לבסוף, ישנו היבט שיפור המהירות, במסגרתו תוכלו ללמוד טכניקות להאצת מהירות טעינת עמודים ותכנים שונים. כמו כן, תוכלו למצוא מידע נוסף באתר של GNS, לגבי שירותים שמאפשרים זאת, כמו CDN או מאזני עומסים. בכדי ליישם שיטות אלה, אינכם נדרשים להיות מומחים טכניים. מי שאחראי על פיתוח והקמת האתר, יוכל לטפל בכך מהזווית שלו. לכך, ניתן להוסיף גם שכירת שירותי עזר כמו אלה שהזכרנו.

הפחתת כובד

בתמונה הגדולה, ככל שהאתר פחות כבד מבחינת נפח האלמנטים השונים שמהם הוא בנוי, כך העמודים שלו יעלו מהר יותר ופעולתו תהיה יותר חלקה. לכן, גישה בסיסית מומלצת, היא לנסות להקים את האתר, באופן כזה שבו הכול יחסית קל, מראש. מצד שני, חנות מקוונת מהווה סוג אתר יחסית כבד בגלל האופי שלה ויש גבול, עד כמה תוכלו לפשט זאת.

מה זה מהיר?

המונחים מהיר ואיטי הם מונחים סובייקטיביים. לכן, תוכלו לשאול בצדק – על פי מה קובעים בכלל, שהאתר איטי? שהוא זקוק לשיפור מהירות? יש לכך כמה תשובות, בהתאם לאלמנטים באתר שבהם מדובר. ראשית, עמודים שונים באתר ובמיוחד העמוד הראשון שאליו הלקוח נכנס. עמודים אלה, צריכים לעלות במהירות שהלקוח תופס כ"מהר". שנית, באתרי מכירות ישנו מנגנון המכירות. במנגנון זה, דברים רבים מתרחשים מאחורי הקלעים, כמו עיבוד פרטי הלקוח, הפעלת "עגלת הקניות", סליקת אשראי וכול התקשורת שהיא דורשת. חשוב שדברים אלה יתבצעו במהירות כזו, שאיננה מעכבת את הלקוח, יותר מהמקובל בתסריטי תשלום כאלה. היבט נוסף לכך, הוא נושא היקף הכניסות לאתר. מה שעובד מהר מספיק עבור לקוח בודד, עשוי לסבך את המערכת מאוד, כאשר המוני לקוחות נכנסים בבת אחת. למשל, בזמן מבצע.

החשיבות העסקית

אלה כמה נקודות למחשבה ותובנות, לגבי החשיבות העסקית הגדולה של נושא המהירות:

איטיות באתרים, מהווה גורם מרכזי אשר מעודד לקוחות לנטוש אותם. באתר מכירות, הדבר מתבטא גם בתופעה הנפוצה, של נטישת עגלת קניות. כלומר, לקוח שמעוניין לרכוש מוצר, התחיל בתהליך, אבל נוטש רק בגלל ביצועי אתר גרועים!

אתר איטי נתפס כלא מקצועי, לא איכותי וכדומה.

אתר שנתפס כלא איכותי מספיק, משליך לשלילה על תדמיתכם העסקית בכלל. הלקוח לא יחשוב "איזה מפתח אתרים גרוע!", אלא "איזו חנות גרועה!".

לקוח שהתאכזב מביצועי האתר שלהם היום, מחר גם לא יחזור אליו, גם ירכוש אצל המתחרים וגם לא ימליץ על האתר שלכם. כלומר, כמו שם טוב שתורם לעסק, רק ההיפך – נזק מתמשך, שמתבטא באופנים שונים במקביל.
חשוב לדעת כי קיימות דרכים לטיפול בבעיה, ואחת מהן היא פנייה למתכנת או למקדם אתרים (במקרים מסוימים מקדם האתרים יוכל לתת שירות של מתכנת) כדי למצוא את המקור לבעיה ולמצוא פתרונות שיעזרו לכם להפוך את האתר למהיר יותר, וגם לקדם אותו במנוע החיפוש שיעזור לכם מאוד בפן העסקי.

לסיכום

אנו מניחים, כי בשלב זה המסקנה מובנת מאליה: הבטחת מהירות אופטימאלית לאתר המכירות שלכם, כדאית בכל מקרה. עסק איכותי, חייב את זה לעצמו.